Eerste week - Reisverslag uit Broadford, Australië van Karlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Broadford, Australië van Karlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

06 Februari 2014 | Australië, Broadford

Tijd voor een nieuw verhaal! Na een weekje down under te zijn heb ik al erg veel gedaan en geleerd.
Zaterdag hebben we met z’n 3en een buitenrit gemaakt. De eerste keer dat ik ging rijden hier. Het uitzicht was super mooi, we hadden natuurlijk heerlijk weer en… kangoeroes overal om ons heen, zo gaaf!
Maandag hadden we een eventing les van Andrew zelf waar ik heel veel heb geleerd. Hij legt alles zo rustig en duidelijk uit dat het makkelijk te begrijpen is. Ik kan echt niet wachten om meer lessen van hem te krijgen.
Later die dag kreeg ik een groundwork les waarin ze mij de basis van het heropvoeden en inrijden van de paarden hebben geleerd. Best gek dat alles wat ze zeggen heel erg logisch is, maar dat ik dit nooit in Nederland te horen heb gekregen. Ze gaan hier op een totaal andere manier met de paarden om.
Dinsdag had ik een dagje vrij. Die heb ik besteed in Melbourne en toen moest ik er dan echt aan geloven, in mijn eentje in de auto, op de linkerweghelft… Gelukkig ging het erg goed, ben ik niet een keer verkeerd gereden en heb zelfs de ruitenwissers niet aangedaan wanneer ik richting aan wilde geven.
Eenmaal in de trein had ik bijna een boete van 200 dollar. Ik had geen kaartje gekocht aangezien iemand mij had verteld dat ik dat bij de conducteur in de trein kon doen, nou.. niet dus. Maar uiteindelijk toch wel goed gekomen en hoefde ik alleen maar de ritprijs te betalen.

Melbourne is een super mooie stad en met maar één dag daar, heb ik geloof ik nog best veel gezien zoals de Queen victoria market, flinders lane, Eureka skydeck, Royal botanical garden, St Kilda, Parlementshuis, St Paul’s Cathedral en natuurlijk veel souvenirwinkeltjes.

Gisteren heb ik aan het begin van de avond een wandelingetje gemaakt in de hoop wat foto’s van kangoeroes te maken. Het resultaat zie je bij de foto’s, helaas niet echt goede kwaliteit dus hopelijk lukt het ’s ochtends een keer met wat meer licht.

Zo, nu is het tijd om ook voor school bezig te gaan. Maar zelfs dat is niet erg om te doen op deze plek :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broadford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2014

Australian life

19 Februari 2014

Bushfires

06 Februari 2014

Eerste week

30 Januari 2014

De eerste dag

27 Januari 2014

Down under!
Karlijn

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 3677

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: